Page 7 - AUGUST-2016
P. 7
Billede fra funktionsuddannelse på dysekanon
Min personlige fornemmelse er, at vi med anven- potentiale, har de samtidig haft mulighed for at
delse af nedenstående skema har skabt grund- få indflydelse på hvad deres kommende funktion
laget for, at soldaterne er blevet placeret på den skal være. Det har soldaterne gjort ved at udfylde
rigtige hylde. En direkte konsekvens af det, er et skema, hvori de tilkendegiver, hvilken funktion
en øget fastholdelse og motivation hos den en- de ønsker.
kelte soldat. Ud over at vi vurderer soldaternes
Under: valgt at dele HRU forløbet op i tre moduler, jf.
Ved 3 MEKINFKMP tager vi fra start 71 solda- nedenstående figur. ”HRU modulopbygning”
ter, tallet er en kombination af forsvaret behov Soldaterne kommer ved et HRU forløb ved 3 KMP
og indkvarteringsmuligheder ved kompagniet. til at blive uddannet til og med delingsniveau-
For første gang mødte alle 71 ved start, om det et. Jeg har tidligere været både delingsfører og
er held eller det forudgående arbejde har båret næstkommanderende ved 4/I JDR og min erfa-
frugt, skal jeg ikke kunne sige. I skrivende stund ring siger mig at tiden til uddannelse forud for
er der 70 soldater, to er stoppet og en enkelt er større aktiviteter ofte er begrænset. Derfor skal
kommet til. Soldaterne er i fuld gang med funk- de soldater der skal tilgå SRS være uddannet,
tionsuddannelsen, som afsluttes i den sidste uge
inden sommer med en skydeperiode. Jeg har
fortsættes...
Dragonen | 7